Bosch, Siemens, Profilo ve Gaggenau markalarıyla Türk beyaz eşya sektörünün lider şirketlerinden olan BSH Ev Aletleri’nin cirosu %3 artışla 3.2 milyar TL’ye yükselirken, üretim hacmi de 4.5 milyon sınırını geçti. 2012’de ihracat hacmini 2.4 milyon birime çıkartarak ve ihracat cirosunu da %14 arttırarak 1 milyar 470 milyon TL’ye yükseltti.
BSH Türkiye CEO’su Norbert Klein, finansal sonuçları değerlendirirken “2013 yılında da sürdürülebilir büyümemize devam edecek ve beyaz eşya pazarında standartları belirleyen marka olmayı sürdüreceğiz. Bunu da sürdürülebilir büyüme stratejimiz ve yatırımlarımızla gerçekleştireceğiz. 2015 yılına kadar 300 milyon Euro daha yatırım yaparak BSH Ev Aletleri’nin kuruluşundan bu yana yapılan yatırımı 1 milyar Euro’ya tamamlayacağız” dedi. Klein, BSH Ev Aletleri’ne bağlı ülke sayısının 30’a çıkmasıyla Türkiye’nin bölgesel bir üs olarak öneminin arttığına, bunun da BSH Grubu bünyesinde Türkiye’ye duyulan güveni kanıtlar nitelikte olduğuna dikkat çekti.

Türkiye’nin yabancı yatırımlı en büyük beyaz eşya şirketi BSH Ev Aletleri’nin şirketin 2012 finansal sonuçlarını açıklamak üzere düzenlediği basın toplantısında konuşan BSH Ev Aletleri CEO’su Norbert Klein, 52 Milyon Euro’luk yatırımı hayata geçirdikleri 2012 yılı itibarıyla toplam cirolarının %3’lük bir artışla 3.2 milyar TL’ye ulaştığını, istihdam ettikleri çalışan sayısının 5000’i aştığını, üretimlerinin ise 2005 yılından bu yana %80 oranında arttığını dile getirdi. BSH’nin Çerkezköy tesislerindeki Küçük Ev Aletleri Fabrikası’nın resmi olarak 2013’te açıldığını hatırlatan Klein, 2011’e oranla durgun geçen 2012 yılında da yatırımlarını sürdürmüş olmaktan mutluluk duyduklarını belirtti.



Yeni Bölgesel Merkez: BSH Türkiye

BSH Ev Aletleri açısından 2012’deki bir diğer önemli gelişmenin de Türkiye’nin yeni bölgesel merkez olarak konumlandırılması olduğuna dikkat çeken Norbert Klein, “2011 yılında Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgelerinin sorumluluğunun da Türkiye’ye verilmesiyle birlikte 2012’de Türkiye’ye bağlı ülkelerin sayısı 11’den 30’a çıktı. Bu durum hem Türkiye’nin ekonomik ve stratejik gücünü hem de BSH Ev Aletleri’ne duyulan güveni kanıtlar nitelikte” dedi.

Toplantıda 2013’e ilişkin öngörülerini dile getiren Norbert Klein, “2013’te %4 civarında büyüyeceği tahmin edilen Türkiye ekonomisine paralel olarak, beyaz eşya pazarının da aynı oranda bir büyüme göstereceğini öngörüyoruz. Küçük ev aletleri segmentindeki büyüme öngörümüz ise %5. BSH Türkiye olarak, 2012 yılı toplamında yaklaşık 4,4 milyon adet üretim gerçekleştirerek, 2011’in üzerinde bir performans sergilemeyi başarmış olmanın verdiği motivasyonla 2013’ün çok daha iyi geçeceğine inanıyoruz” dedi. Gelecek hedefleriyle ilgili görüşlerini de paylaşan Norbert Klein, 2015 yılına kadar 300 milyon Euro daha yatırım yapmayı hedeflediklerini, böylece BSH Ev Aletleri’nin kuruluşundan bu yana yapılan yatırımı 1 milyar Euro’ya tamamlamayacaklarını belirtti. Söz konusu 300 milyon Euro’luk yatırım kapsamında; yeni ürün kategorileri, üretim kapasitelerinin artırılması, yeni bir lojistik ve Ar-Ge merkezi, Çerkezköy’de yeni idari bina ile satış ve servis ağını geliştirmeye yönelik çalışmaların hayata geçirilmesi bulunuyor.

Gelecekteki büyümenin ilk adımları olarak, 2012’nin ilk döneminde, Çerkezköy’deki üretim tesislerinde önemli yatırımlar gerçekleştirdiklerini belirten BSH Ev Aletleri CEO’su Klein, “Yeni lojistik depomuz, idari binamız ve Ar-Ge Merkezimiz hizmete girdi. Bu yatırımlar sonucu Çerkezköy fabrikalarımızın kapasitesini büyük ev aletlerinde 5 milyon adede, küçük ev aletlerinde ise 2 milyon adede çıkartmayı başardık.

BSH Türkiye’nin üretiminin yaklaşık %60’ını dünya pazarlarına ihraç ettiğini vurgulayan Klein, “2012’de ihracat hacmimizi 2,4 milyon birime, ihracat ciromuzu da 1 milyar 470 milyon TL’ye yükselttik” dedi.




Klein: “Sürdürülebilirlik, karlılık hedefine de katkı sağlayan bir unsur haline geldi”
BSH çatısı altında tüm operasyonel süreçlerin sürdürülebilirlik, inovasyon ve enerji verimliliği ilkeleri etrafında şekillendirildiğini belirten Norbert Klein, “BSH Ev Aletleri olarak, kuruluşumuzdan bu yana doğal kaynakların korunmasına katkı sağlamak amacıyla enerji verimliliği yüksek ürünlerin geliştirilmesine öncelik veriyoruz. Ürün geliştirmeden üretime, kullanımdan geri dönüşüme kadar değer zincirinin her aşamasında doğal kaynak tüketimini en düşük seviyeye indirmeye çalışıyoruz. Bu hedef doğrultusunda yıllık ciromuzun %3,1’ini Ar-Ge çalışmalarına ayırıyoruz” dedi.

Bir ev aletinin kullanım sırasında tükettiği enerjinin, su ve temizlik malzemelerinin, ürünün kullanım ömrü boyunca çevre üzerinde bıraktığı etkinin %90’ından fazlasını oluşturduğuna dikkat çeken Klein, evlerde sarf edilen elektriğin %65’inin ev aletleri kaynaklı olduğunu, bu nedenle konunun BSH nezdinde daha da önemli hale geldiğini dile getirdi. Doğal kaynakların verimli kullanımını ve enerji tasarrufunu gözeterek geliştirdikleri ürünlerin tüketiciler tarafından daha fazla tercih edilmelerini sağladığını dile getiren Klein, bu açıdan bakıldığında sürdürülebilirliğin karlılık hedefine katkı sağlayan bir unsur olarak da ele alınabileceğinin de altını çizdi.

BSH, son 15 yılda buzdolaplarında %73 enerji verimliliği sağladı

BSH Ev Aletleri bünyesinde üretilen ve Zeolit® kurutma teknolojisi ile donatılan bulaşık makineleri, enerji verimliliğinde kendi sınıfındaki en yakın rakibinden %30 daha fazla verim sağlıyor. I-DOS teknolojisiyle donatılmış, akıllı sensörleri sayesinde çamaşırların kumaş tipini, kirini ve miktarını, suyun sertliğini hesaplayan çamaşır makineleri ise optimum su, elektrik ve deterjan kullanımı sağlayarak, 1990 yılında üretilmiş bir çamaşır makinesine nazaran %67 oranında daha az su harcıyor. Son 15 yılda, enerji sarfiyatının buzdolaplarında %73, çamaşır makinelerinde %53, bulaşık makinelerinde %50, fırınlarda %43, kurutucularda ise %62 oranında azaldığı gözlemleniyor. Öte yandan çamaşır makinelerinde %35 ve bulaşık makinelerinde ise %60’a varan oranda su tasarrufu sağlanmış durumda.

BSH Grubu

Bosch ve Siemens’in ortaklığında 1967’de kurulan BSH Grubu, enerji verimliliği sağlayan yenilikçi teknolojilerini müşterilerine sunarken, aynı zamanda sürdürülebilir dünyaya hizmet etmektedir.

Beyaz eşya ve küçük ev aletleri alanında dünyanın lider şirketlerinden biri olan BSH Grubu; Avrupa, Amerika, Latin Amerika ve Asya’da bulunan 41 fabrikada üretim yapmaktadır. 50 ülkede 70 civarında şirketle tüm dünyaya hizmet veren Grup, yerel ve özel markalarıyla da tüm tüketicilerinin zevkine ve ihtiyaçlarına hitap eden ürünler sunmaktadır. Dünya çapında 46.000 çalışan istihdam eden ve Avrupa pazarının lideri, 3. en büyük beyaz eşya üreticisi olan BSH, enerji verimliliği ve sürdürülebilirlik alanında sektöründe standartları belirlemektedir. BSH tüm dünyadaki yıllık cirosunun %3,1’ini yeni ürün ve teknoloji geliştirme yatırımlarına ayırmakta; Grubun sürdürülebilir gelişim odaklı Ar-Ge faaliyetleri bugün dünya ölçeğinde 2.500 civarı Ar-Ge çalışanını bir araya getirmektedir.

Ürünlerinin yaşam döngüsü boyunca tüm süreçlerde minimum tüketim, maksimum verimlilikle çalışması için teknolojinin sınırlarını zorlayan Grup, çevresel, ekonomik ve sosyal katma değer sağlamaya devam etmektedir.



BSH Ev Aletleri

BSH Ev Aletleri Sanayi ve Ticaret A.Ş., ana markaları Bosch, Siemens, özel markası Gaggenau ve yerel markası Profilo ile Türkiye beyaz eşya sektörünün lider şirketlerinden biridir.

Satışlarını ve yatırımlarını hızla artıran BSH Ev Aletleri, bugün Türkiye’de faaliyet gösteren 7. en büyük yabancı sermayeli şirkettir. Soğutucu, fırın, çamaşır makinesi ve bulaşık makinesi üreten dört fabrikasında yaklaşık 4.5 milyon birim üretim yapmaktadır.

Kurulduğu 1992 yılından bu yana yaptığı 700 milyon Euro yatırımla Türkiye’nin yabancı yatırımlı en büyük beyaz eşya şirketi konumunda bulunan BSH Ev Aletleri A.Ş. yatırım, Ar-Ge, üretim ve ihracat çalışmalarını hız kesmeden sürdürmektedir. Bu çalışmalarla BSH Ev Aletleri, Türkiye’nin lider üreticilerinden biri olurken Çerkezköy’de bulunan tesisleri de beyaz eşya alanında BSH Grubu’nun en büyük üretim merkezidir. BSH Ev Aletleri’nin 2012 yılında tamamladığı Ar-Ge Merkezi’nde yaklaşık 200 mühendis çalışmaktadır.

BSH Ev Aletleri’nin ülke çapında 3.000’den fazla bayiden oluşan güçlü bir dağıtım ağı mevcuttur. Toplam üretiminin %60’ını tüm dünyaya ihraç eden BSH; ürünlerinin Azerbaycan, Kazakistan, Özbekistan, Gürcistan, Türkmenistan, Ermenistan, Kırgızistan, Tacikistan, KKTC ve Irak gibi gelişmekte olan pazarlara dağıtımını Türkiye’den ve Almatı’daki BSH Ev Aletleri temsilcilik ofisinden gerçekleştirmektedir.

BSH Ev Aletleri Finansal Performans

<<Geri