Dünyanın en önemli fütüristleri, Fütüristler Derneği öncülüğünde dünyada ilk kez Türkiye’de kutlanan Gelecek Günü’nde buluştu. Kadir Has Üniversitesi Cibali Kampüsü’nde bugün (1 Mart 2013, Cuma) gerçekleştirilen Gelecek Günü’ne Avrupa Birliği Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış video bağlantısı ile katıldı. Gelecek Günü’nün ana konuşmacısı Dünya Fütüristler Birliği Başkanı Timothy C. Mack, dünyanın vazgeçilmez üç kaynağının su, enerji ve gıda olduğunu söyledi. Söz konusu kaynaklara olan talebin inanılmaz hızlı bir şekilde artması nedeniyle iklim değişiklikleri, su, gıda ve enerji sıkıntılarının ortaya çıktığını ifade eden Mack, “Bu sıkıntıları yeni teknolojiler kullanarak, tüketici alışkanlıklarını değiştirerek ve global işbirlikleri ile çözebiliriz” dedi.
Bugün 20 ülkede su ve zirai alan kaynağı konusunda sıkıntı olduğunu ifade eden Mack, yapılan araştırmalara göre 2025 yılında 36’dan fazla ülkenin bu iki sorunla yüz yüze kalacağını belirtti. Nüfus artış hızı, ilaçlar ve kişisel bakım ürünlerinin su kanallarına karışmasının bu sıkıntıları artırdığını vurgulayan Timothy C. Mack, hızlı bir şekilde filtreleme sistemlerinin oluşturulması ve kirli suların arındırılması gerektiğini anlattı. Son 20 yılda Hindistan ve Çin’de yer altı sularının yılda 1-3 metre arasında azaldığına dikkat çeken Mack, 1980’den beri dünyaya düşen yağmurun da yüzde 15 azaldığını söyledi. Susuzluk nedeniyle 70 yıl içinde Brezilya, Arjantin ve Paraguay’da buğday ve soya üretiminin yüzde 40 düşeceğini dile getiren Timothy C. Mack, 2030 itibariyle dünyadaki yeterince beslenmeyen insan sayısının da iki kat artacağını ifade etti.

Timothy C. Mack, 2030 yılında kentsel nüfusun ikiye katlanacağını, İstanbul’un da içinde olduğu dokuz şehirde nüfusun 20 milyonu aşacağını söyledi. 2050 yılında dünya nüfusunun yüzde 70’inden fazlasının kentlerde yaşayacağını belirten Mack, bunun da plansız kentleşme, ekonomik, çevre ve sağlık sorunlarını beraberinde getireceğini vurguladı. Bu sorunların önüne geçmek için gelecekte şehirlerin kendi kendine yetmesinin sağlanması gerektiğini dile getiren Timothy C. Mack, “Dikey tarım alanları kentlerin kendi kendine yetmesi için önemli bir kaynak oluşturacak. Para biriminin ‘bilgi’ olacağı gelecekte, kamu sağlığı, şehir planlama ve pazarlama stratejileri akıllı teknolojilerle yönetilecek. Sınırların azaldığı, şeffaflığın ve bilgi paylaşımının arttığı, sosyal grupların etkili yaptırım gücüne sahip olduğu yeni bir düzen bizi bekliyor” dedi.

“Geleceği şekillendirmek için hayal etmek gerekir”

Bugün bulunduğumuz noktaya hep birilerinin hayal ve çabalarının gerçeğe dönüşmesi ile geldiğimizin altını çizen Intel Fütüristi ve Baş Teknoloji Elçisi Steve Brown, nasıl bir gelecek istediğinizi hayal etmeden, geleceği değiştirmenin ya da şekillendirmenin mümkün olmadığını söyledi. Intel olarak, insanlara daha rahat, daha iyi bir gelecek sunmak için sadece mühendislere güvenmediklerini belirten Brown, “Tüm çalışmalarımızda mühendislerimizin yaratacağı teknolojileri hayal eden fütüristlerimizin ve bilim-kurgu yazarlarımızın da büyük rolü var. Daha iyi bir geleceğe sahip olmak için hayal kurmak, bunun da ötesinde bu hayalleri paylaşmak büyük önem taşıyor. Bu nedenle dünyanın en önemli fütüristlerini buluşturan etkinliğe misafir olmaktan büyük heyecan duyuyorum” diye konuştu.

Intel Türkiye Genel Müdürü Burak Aydın ise yeni nesillere daha iyi bir gelecek yaratmak için toplumun her kesiminin hayal gücünü ve deneyimlerini paylaşmasının büyük önem taşıdığını söyledi. Fütüristler Derneği’nin 2005 yılından bu yana Türkiye’de geleceğin nasıl şekilleneceğine dair gerçekleştirdiği çalışmaları heyecanla izlediklerinin altını çizen Burak Aydın, ilki gerçekleştirilen Gelecek Günü’nün bu çabalarda önemli bir mihenk taşı olacağına inandığını ifade etti. Hızla değişen teknolojinin hayatın her alanını değiştirdiğini ve dönüştürdüğünü kaydeden Aydın, teknoloji olmadan geleceği hayal etmenin mümkün olmadığını vurguladı.

“Olumlu gelecek için çaba sarf eden insanlara ihtiyaç var”

Unilever Başkan Yardımcısı ve TFD Üyesi Cem Tarık Yüksel, bugün gördüğümüz yoksulluk, savaş ve kıtlık tabloları yerine, geleceğin daha yaşanabilir ve olumlu şekillendirilebilmesi için gelecek için çaba sarf eden insanlara ihtiyaç duyulduğunu söyledi. 1 Mart Gelecek Günü’nde geleceği şekillendirmeye katkıda bulunmak, paylaşmak ve düşünmek üzere bir araya gelindiğini hatırlatan Cem Tarık Yüksel, nüfusun, taleplerin, çeşitliliğin arttığı, teknolojinin sadece fonksiyonel değil yaşam kültüründe geniş ölçekli bir değişimi gerçekleştirdiği bir dönem geçirdiğimizi ifade etti. Kaynakların ve dünyanın sunduklarının artık tüketilmesi yerine kullanılması gerektiğini belirten Cem Tarık Yüksel, ekonomilerin farklı alanlarda büyüdüğünü, insanlığın artık rekabet yerine birbirine bağımlı ve paylaşımcı bir yaşama yönelmek zorunda olduğunu vurguladı.

BSH Ev Aletleri CEO’su Norbert Klein ise Türkiye’de ilk kez kutlanan ve ilerleyen yıllarda bir bayrama dönüşmesini temenni ettiği ‘1 Mart Gelecek Günü’nün bir paydaşı, destekleyicisi olmaktan büyük gurur duyduklarını ifade etti. Klein, “İş alanımızda hedefimizi ‘geleceği şekillendirmek’ olarak belirledik. Bu hedef doğrultusunda geleceği örmeye, şimdiden başlamamız gerektiğini çok iyi biliyoruz. Markalarımız Bosch, Siemens, Gaggenau ve Profilo ile inovasyon, teknoloji ve enerji verimliliği alanlarında geleceğin çözümleri için çalışıyoruz. İnanıyoruz ki her birimizin ortak azmi ve çalışmalarıyla daha iyi bir gelecek mümkün” dedi.

“Fütürist bakış açısına sahip liderler yetiştiriyoruz”

Kadir Has Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Aydın, gelişen dünyada insanların kendilerine mutlu ve gelişen bir yaşam hazırlamaları için öncelikle geleceklerini tasarlamaları gerektiğini söyledi. Gelecek tasarlamanın sadece insanlar için değil, toplumlar, kurumlar ve devletler için zorunlu bir felsefe olduğunu ifade eden Prof. Dr. Aydın, Kadir Has Üniversitesi olarak bu bilinçle ilerlediklerini ve bu kapsamda olumlu gelecek tasarımını kurgulamak için bir ilki gerçekleştirerek Türkiye’nin tek Fütürizm Okulu’nu açtıklarını belirtti. Fütürizm kavramı ve yaklaşımı ile farkındalık yaratmayı, geliştirmeyi, yaymayı ve kurumların fütürist bakış açısına sahip lider ihtiyacını karşılamayı amaçladıklarını belirten Prof. Dr. Mustafa Aydın, geleceği kuracak liderlerin daha yaratıcı, topluma yayılan bilgiyi kurgulayan ve yaratan bireyler olarak yetişmesi için akademik olarak bir platform oluşturmayı hedeflediklerini söyledi.

Fütüristler Derneği Başkanı Murat Şahin, Danışma Kurulu Başkanı Ufuk Tarhan ve Onursal Başkanı Alphan Manas ise birlikte gerçekleştirdikleri açılış konuşmasında kitlesel kutlamaların insanların dikkatlerini ve enerjilerini ortak noktaya toplamak için müthiş kuvvetli araçlar olduğunu söyledi. Gelecek Günü’nün tüm dünya insanlarının sürdürülebilir ve daha iyi bir gelecek için düşünmesi, üretmesi ve geleceğe odaklanması için tasarlanmış bir kutlama günü olduğunu ifade eden Şahin, Tarhan ve Manas, sürdürülebilir ve daha iyi bir gelecek için bu yılın temasını “Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Daha da İleri” olarak belirlediklerini söyledi.

Gazeteci – yazar Ece Vahapoğlu’nun moderatörlüğünde gerçekleştirilen Gelecek Günü’nde İngiltere Manchester Üniversitesi İnovasyon Enstitüsü Kıdemli Araştırmacılarından Doç. Dr. Özcan Sarıtaş ve ekibi tarafından TFD yönetiminin danışmanlığında hazırlanan ve nisan ayında tüm detayları kamuoyuyla paylaşılacak “Türkiye için İnsan 2030 Raporu”nun ilk sonuçları açıklandı.

Gelecek Günü’nde ayrıca Ece Vahapoğlu ve Alphan Manas’ın moderatörlüğünde, gazeteci İsmet Berkan, Ufuk Tarhan, Murat Şahin, BSH Kurumsal İletişim Direktörü Burçin Uzunhasan Girit, Intel Türkiye Genel Müdürü Burak Aydın, AGT CEO’su Mehmet Söylemez’in katıldığı “Gelecek Paneli” de düzenlendi.

BSH EV ALETLERİ

BSH, Türk beyaz eşya sektörüne, Avrupa'nın en çok tercih edilen markaları Bosch ve Siemens’in yanı sıra özel markası Gaggenau ve yerel markası Profilo ile hizmet veriyor. Türkiye’nin yabancı yatırımlı en büyük beyaz eşya şirketi olan BSH, ülkemizdeki yabancı sermayeli şirketler arasında 7., tüm sanayi şirketleri arasında ise 24. sırada yer alıyor. Kuruluşundan bu yana yaptığı 700 milyon Euro yatırımla Türkiye’nin yabancı yatırımlı en büyük beyaz eşya şirketi konumunda bulunan BSH’nin Türkiye’de yaklaşık 4900 çalışanı ve 3.000’den fazla bayiden oluşan güçlü bir dağıtım ağı bulunuyor. Şirketin Çerkezköy'deki tesislerinde buzdolabı, fırın, çamaşır ve bulaşık makinesi üretimi gerçekleştiriliyor. 550.000 m2 büyüklüğündeki Çerkezköy tesisi, 5 milyon birimlik üretim kapasitesiyle BSH Grubu’nun dünya çapındaki en büyük üretim merkezi konumunu koruyor. http://www.bsh-group.com.tr/

INTEL

Silikon tabanlı teknolojilerde dünya lideri Intel, insanların çalışma ve sosyal ortamlarındaki yaşam kalitelerini sürekli artırmak amacıyla yeni teknolojiler ve ürünler geliştirir; yeni inisiyatifler oluşturur. Intel hakkında daha fazla bilgiye www.intel.com.tr/basin, http://www.facebook.com/intelturkiye ve http://twitter.com/IntelTurkiye adreslerinden ulaşabilirsiniz.

KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ

Kadir Has Üniversitesi, Türkiye'de eğitimin sembolü olan, yaşamını Türk gençliğinin eğitim ve kültür sahibi olmasına adamış işadamı Kadir Has tarafından 1997 yılında kurulmuştur. Üniversite, güçlü öğretim kadrosu ve modern fiziksel alt yapısı ile İstanbul’un merkezinde kentin tarihi ve güzelliği ile bütünleşmiş Cibali Merkez Kampüsü’nün yanı sıra Selimpaşa ve Bahçelievler kampüslerinde eğitim vermektedir. Cibali Kampüsü’nde, kültür ve sanat dünyasını üniversite ile birleştiren Rezan Has Müzesi de yer almaktadır. Yüksek öğretimde öncü, bilimde çağdaş, eğitimde yenilikçi ve araştırmada atılımcı bir felsefeye sahip olan Kadir Has Üniversitesi’nin temel hedefi dünya çapında yetkinliğe ulaşmaktır. Türkiye yüksek öğretim sistemi ve vakıf üniversiteleri arasında özel bir yere sahip bulunan Kadir Has Üniversitesi; İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, İletişim Fakültesi, Hukuk Fakültesi ile Sanat ve Tasarım Fakültesi olmak üzere 5 Fakülte, 2 Enstitü, 4 yıllık Uygulamalı Bilimler Yüksek Okulu, 2 yıllık Kadir Has Meslek Yüksekokulu ve Adalet Meslek Yüksekokulu ile çok sayıda Araştırma Merkezleri ve Yaşamboyu Eğitim Merkezi ile eğitim-öğretim faaliyetlerine devam etmektedir. Kadir Has Üniversitesi öğrencilerinin eğitimlerini desteklemek için Amerika, Asya ve Avrupa’da çok sayıda üniversite ile öğrenci değişim ve çift diploma alanlarında işbirlikleri kurmuştur.

UNILEVER

Unilever, dünyanın önde gelen Gıda, Ev ve Kişisel Bakım ürünleri sağlayıcılarından biridir. 190’dan fazla ülkede her 10 evden 7’sine giren Unilever’in ürünleri, günde 2 milyardan fazla kişi tarafından kullanılmaktadır. Unilever, dünya genelindeki 171.000 çalışanıyla 2012 yılında 50 milyar Euro’luk ciro gerçekleştirmiştir. Kapsama alanının yarısından fazlası, daha hızlı büyüyen, gelişmekte ve yeni oluşan pazarlarda yer alan (2011’de %56) Unilever, her gün daha iyi bir gelecek yaratmak için çalışmakta; insanların kendilerini iyi hissetmelerine, iyi görünmelerine ve hayattan daha fazla keyif almalarına yardım etmektedir.

Unilever, Türkiye’de; OMO, Rinso, Yumoş, Domestos, Cif, Sunlight, Elidor, Dove, Dove Men, Toni&Guy, Signal, Clear, Rexona, Lux, Lifebuoy, Fruttare, Cafe Zero, Axe, Sana, Lipton, Knorr, Calve, Becel, Algida, Ben&Jerry’s, Carte d’Or, Cornetto, Magnum, Max ve UFS markalarıyla hizmet vermektedir.

Unilever, Sürdürülebilir Yaşam Planı doğrultusunda, tedarik, tüketici kullanımı ve imha dâhil çevre üzerindeki toplam etkisini azaltarak pozitif sosyal etkisini artırırken, şirketi iki kat büyütmeyi hedeflemektedir. Bir milyardan fazla insanın sağlık ve esenliklerini artırmak için harekete geçmesine yardımcı olmak, 2020‘de tarımsal hammaddelerin tamamını sürdürülebilir kaynaklardan sağlamak ve şirketin büyümesini çevresel etkilerden ayırmak amacıyla çalışmalarını sürdüren Unilever’in bu amaçları destekleyen 50’den fazla zaman bazlı hedefi bulunmaktadır. Ayrıntılı bilgi için www.unilever.com/sustainable-living adresini ziyaret edebilirsiniz. Unilever, Dow Jones Dünya Sürdürülebilirlik Endeksleri’nde üst üste 14 yıl birinci seçilmiştir. Ayrıca FTSE İyi Endeks Serileri'nde de yer alan şirket, en yüksek çevresel skor kabul edilen 5 puanı elde etmiştir. FTSE4 İyi Çevresel Liderler Avrupa 40 Endeksi’ne dâhil edilmek üzere en önde ilerleyen Unilever, 2011 yılında Climate Counts (İklim Önemlidir) Şirketler Puan Tablosunda lider konuma gelmiştir. Unilever, ikinci yılda da GlobeScan/SustainAbility son yıllık anketinde Global Kurumsal Sürdürülebilirlik Liderleri listesinde birinci sırada yer almıştır. (2012). Şirket, faaliyet gösterdiği ülkelerin birçoğunda bir çözüm üreticisi ve liderlik gelişiminde yeniliğin sembolü olarak görülmektedir. Unilever ve markaları hakkında daha fazla bilgi için www.unilever.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

<<Geri