Dünyanın 3. büyük beyaz eşya üreticisi ve Avrupa’da beyaz eşya pazarının lideri BSH Grubu, en modern ve verimli çamaşır ve çamaşır kurutma makinelerini Berlin’deki Teknoloji Merkezi’nde geliştiriyor. Yaklaşık 700 kişi, bu merkezde, bugünden yarının çamaşır makineleri üzerinde çalışıyor.
BSH Grubu, çamaşır bakımı ürün grubu için küresel mükemmeliyet merkezi olarak faaliyet gösteren Berlin’deki Teknoloji Merkezi’nin kapılarını ilk kez Türk basınına açtı. 2011 yılında 50 milyon Euro yatırımla hayata geçen merkezde, kaynakları koruyan yenilikçi çamaşır makineleri, çamaşır kurutma makineleri ve çamaşır yıkama-kurutma makineler üretiliyor ve dünyadaki tüm evlerde, temiz ve bakımlı çamaşırlara sahip olunması sağlanıyor.

Merkezde sayısı yaklaşık 1.000’i bulan çamaşır yıkama ve kurutma makinesi, laboratuvarlarda kısmi olarak 24 saat test ediliyor.

Berlin Çamaşır Bakım Teknoloji Merkezi’nde, 340’ı Ar-Ge alanında olmak üzere 700 kişi, en modern ve verimli çamaşır ve çamaşır kurutma makinelerini geliştirmek üzere çalışıyor. Yenilikçi öncülüğünü daha da geliştirmek için, Çamaşır Bakım Teknoloji Merkezi’ndeki mühendisler, Berlin Teknik Üniversitesi, Beuth Teknik Yüksek Okulu ve Teknik ve İktisat Yüksek Okulu ile yakın işbirliği içinde bulunuyor.

Berlin Çamaşır Bakım Teknoloji Merkezi ayrıca, yılda yaklaşık 100 farklı yüksekokuldan gelen öğrencilere heyecanlı projelerde pratik deneyimler elde etme olanağı ve Avrupa’nın lider ev aletleri üreticisiyle tanışma fırsatı sunuyor.

Grünberg : “BSH geleceğin teknolojisini üretiyor, sürdürülebilir yaşama destek veriyor”
Çamaşır Bakım Teknoloji Merkezi’nde tüm dünya için kaynak tasarrufu sağlayan çamaşır makineleri, çamaşır kurutma makineleri ve çamaşır yıkama-kurutma makinelerinin geliştirildiğini vurgulayan Satıştan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Ronald Grünberg,“Tüketicilere sosyal, çevresel ve ekonomik anlamda değer katan ürünler sunmak için Ar-Ge çalışmalarına büyük önem veriyoruz. Aralıksız şekilde ve taviz vermeden, makinelerimizin daha az su ve elektrik tüketmesi ve aynı zamanda performans kaybetmemesi üzerinde çalışıyoruz. Bugünden geleceğin teknolojisini üreterek, sürdürülebilir yaşama da destek veriyoruz” diye konuştu.

BSH’nin sadece Avrupa’da 2012 yılında 3,5 milyon çok tasarruflu makine sattığını belirten Grünberg, “Bu başarıda, Teknoloji Merkezi’nde geliştirilmiş çamaşır makinelerinin katkısı çok büyüktür. Çamaşır makinelerimiz 15 yıl öncekilerle kıyaslandığında %60 daha az elektrik tüketiyor, kurutma makinelerinde ise aynı zaman içerisinde enerji tüketiminde %62 tasarruf sağlamış bulunuyoruz. Her yeni nesilde daha da gelişiyoruz” dedi.

Yarının ürünleri tüketicinin yerine düşünmeye başladı
BSH’nin ürünlerini geliştirirken aynı zamanda kullanıcı dostu olma ve kullanıcı rahatlığı gibi konuları da göz önünde bulundurduğuna dikkati çeken Grünberg, sözlerine şöyle devam etti: “Makinelerin kullanımı mümkün olduğunca basit olmalı ve hatta mümkünse müşterilerin görevlerini de makinelerimiz üstlenmeli. Örneğin; i-DOS otomatik deterjan dozaj-sisteminde olduğu gibi. i-DOS-çamaşır makinesi, sadece çamaşır miktarını değil; aynı zamanda kumaş türünü, uygun su alımını ve yıkama devirlerinin sayısını algılıyor ve otomatik olarak tambur devrini belirliyor. Gittikçe önemsenen konulardan biri de, gürültü ve ses konusudur. Örneğin; Çin’de çamaşır makineleri çoğunlukla oturma odasında durur ve genelde akşamları kullanılır, çünkü akşamları elektrik daha ucuzdur. Çinli müşteriler akşam yemeklerini yerken çamaşır makinelerini çalıştırabilmek istiyor, bu nedenle çok sessiz çalışan makineleri tercih ediyor. Rahatsızlık veren sesler müşterinin makinenin bozulduğunu düşünmesine sebep olduğundan, mükemmel ses üzerinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”

Çamaşır yıkama anlayışı ülkeden ülkeye farklılık gösteriyor
Çamaşır bakımı konusunun ülkeden ülkeye değişim gösterdiğini kaydeden Grünberg, “Örneğin; Amerikalılar soğuk, kısa ve sık yıkamayı seviyorlar. Yunanlılar kaynatarak yıkamayı tercih ediyorlar. Hindistan’da elde yıkama denildiğinde, narin şekilde yıkama değil de, çok kirlenmiş çamaşırların, mümkün mertebe iyice yoğrulup, sürtülmesi anlaşılıyor. Makinelere olan görsel talep de değişiyor. Asyalı müşteriler yanıp sönen, daha renkli ekranlar tercih ederken, Alman müşteriler daha fazla nesnelliğe değer veriyor. BSH mühendisleri, farklı ülkelerin ve kültürlerin talepleriyle de ilgileniyorlar” şeklinde konuştu.

<<Geri