Çocuklar klasik buzdolabını sıkıcı buluyor; internete bağlanan ve konuşabilen eşyalar hayal ediyor…
Avrupa’nın bir numaralı ve dünyanın üçüncü en büyük beyaz eşya üreticisi BSH, hazırlık aşaması bir yıl süren ‘Hayallerim Çizgide Saklı’ adlı sosyal sorumluluk projesinde, öğrencilerin hayal gücünün sınırsızlığını keşfetti. BSH’nin İstanbul Özel Sezin Okulu öğrencileri desteğiyle gerçekleştirdiği ‘Hayallerim Çizgide Saklı’ projesinde öğrenciler, özel tasarımlarıyla geleceğin buzdolabını tasarladılar. Öğrencilerin hayal gücünün sınırlarını zorlayan çizimleri, 17-18 Ocak tarihlerinde Galata Rum İlkokulu’nda sergilendi. BSH ve İstanbul Özel Sezin Okulu işbirliğiyle gerçekleştirilen ‘Hayallerim Çizgide Saklı’ adlı teknoloji ve tasarım projesi, 3. ve 12. sınıflar arasındaki 139 öğrencinin tasarladıkları buzdolaplarının sergilenmesiyle son buldu. ‘Tasarım odaklı düşünme’ modeliyle gerçekleştirilen proje kapsamında öğrenciler, kendi ihtiyaçlarını da gözeterek yaratıcılıklarını sergiledi. Bugünün buzdolapları, çocukların hayal gücüyle geleceğe dönük olarak yeniden tasarlandı. Ön hazırlıkları bir yıl süren proje dört aşamalı olarak gerçekleştirildi. Projede çocuklar öncelikle tasarımla ilgili çeşitli eğitici filmler izledi. Ardından BSH’nin Çorlu–Çerkezköy’deki üretim tesisini gezerek, buzdolabı üretim prosedürü ve aşamalarını yakından gördüler. Üçüncü aşamada ise BSH Grubu Bosch Baş Tasarımcısı Robert Sachon, İstanbul’a gelerek, çocuklara tasarımın altın kurallarını anlattı. Öğrenciler, Sachon eşliğinde yaş gruplarına ayrılarak, tasarım odaklı düşünme metodunu uygulayan atölye çalışmaları gerçekleştirdiler. Bu atölyelerde hayallerindeki buzdolabının ve ev aletlerinin tasarımlarını çizerek yorumladılar. Son aşamada ise 3-12. sınıf öğrencileri, Görsel Sanatlar dersinde sergide yer alacak iki ve üç boyutlu buzdolabı tasarımlarına son hallerini verdiler. BSH Ar- Ge ekibi, yapılan tasarımlar arasından seçtikleri fikirleri bir araya getirerek iki farklı buzdolabının prototipini ürettiler. Sachon: “Dizayn takımımla çocukların hayallerini gerçekleştireceğiz” Çocukların yaratıcılığının sınırının gerçekten çok şaşırtıcı olduğunu vurgulayan BSH Grubu Bosch Baş Tasarımcısı Robert Sachon, “Gelecek nesillerin bu potansiyelini görmek mutluluk verici. Tüm dünyadaki okulların programında böyle bir organizasyonun yer almasını ve bu uygulamanın da bizzat bir parçası olmayı isterim. Buradan söz veriyorum ki, dizayn takımımla birlikte çocuklarımızın bazı yaratıcı fikirlerini hayata geçireceğiz. Ayrıca projemize tasarımlarıyla katılan tüm öğrencileri tebrik ediyorum. Projede emeği geçen tüm öğretmenlerimize teşekkür ediyorum” dedi. Çocukların hayali, kalori kontrolü yapan ve çöp öğütebilen buzdolabı… Öğrencilerin çizimlerinde öne çıkan tasarımlar arasında; kalori kontrolü yapabilen, çöp öğüten, şeffaf, tabletle sipariş verilebilen ve yiyeceklerin son kullanma tarihini hatırlatan tasarım fikirleri bulunuyor. BSH baş tasarımcısı Robert Sachon ile öğrencilerin gerçekleştirdikleri workshop sonrasında ortaya çıkan tasarımların yüzde 78,5’i internete bağlı, uyarı veren akıllı buzdolaplarıydı. Bunun yanı sıra grup çalışmalarında öne çıkan bir diğer özellik de buzdolaplarının yüzde 42,9’unun şeffaf cam kapaklı olmasıydı. Tasarımların yüzde 21’inde ise LED ışık, kapaktan sıcak ve soğuk içecek sağlama özelliği yer aldı. Tasarımsal farklılığın yaş küçüldükçe daha belirginleştiği projede; konuşabilen buzdolabı isteyenlerin yüzde 100’ü ve farklı şekillerde tasarımların yüzde 85,5’i de 8.sınıf ve altında okuyan öğrenciler tarafından yapıldı. Çocukların yüzde 21’i buzdolaplarının televizyon, fırın gibi çok fonksiyonlu olmasını isterken; buzdolabının çay, kahve, meyve suyu vermesini isteyenlerin oranı yüzde 12,9 oldu. Yemek pişirmesi ve ısıtmasını isteyen çocukların oranı yüzde 11,5 iken, buzdolabından müzik dinlemek isteyenlerin oranı yüzde 9,4 oldu. Tasarım 139 öğrencinin yüzde 49,6’sı ise klasik görünümlü beyaz ve dikdörtgen bir buzdolabı hayal etmiyor. Çocukların robot, yıldız, daire, kedi gibi farklı şekillerde tasarladıkları buzdolaplarından kendilerine arkadaşlık etmesini ve istedikleri yiyecekleri kendilerine sunmasını istiyor. Öğrencilerin yüzde 14’ü buzdolabının konuşabilmesini hayal ediyor. Şifreleme sistemi hayal eden çocukların oranı yüzde 8,6, renkli ve renk değiştirebilen olmasını isteyenlerin oranı yüzde 7,9 oldu. BSH Türkiye, Orta Doğu, Orta Asya, Afrika, Rusya, Ukrayna Kurumsal İletişim Direktörü Burçin Girit dünyanın, Türkiye’nin ve şirketin geleceği adına inovasyon ve Ar-Ge konusuna büyük önem verdiklerini belirterek, “Bu yolda ilerlerken gençlerin ve çocukların yaratıcılıklarından, hayal güçlerinden beslenmek, bizi son derece mutlu ediyor. Aynı zamanda bu yaratıcılığı desteklemeyi de sosyal sorumluluğumuz olarak görüyoruz. Sosyal sorumluluk adına çocuklarımızı küçük yaşlardan Ar-Ge ve inovasyon konusunda geliştirmeyi hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

<<Geri