BSH, 2014 yılında gelirini 11,4 milyar Euro’ya yükseltti
Dünyanın en büyük ev aletleri üreticilerinden BSH Grubu, 2014 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. BSH, Asya, Kuzey Amerika ve Avrupa'daki güçlü büyüme performansıyla gelirini %8,4 artırmayı başararak 11,4 milyar Euro’ya çıkardı.

Gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakma hedefiyle faaliyetlerini sürdüren BSH Grubu, BSH Hausgeräte GmbH (BSH), bugün, 2014 mali yılına ilişkin önemli mali bilgileri içeren faaliyet raporunu yayınladı. Özellikle Grubun Asya, Kuzey Amerika ve Avrupa'daki güçlü büyümesi 11,4 milyar Euro'luk bir rekor gelir seviyesiyle ve FVÖK marjının yüzde 6,2'ye yükselmesiyle sonuçlandı. Ev aletleri üreticisi, 2015 yılında da karlı büyümesine devam etmeyi hedefliyor. BSH, 2015 mali yılına iyi bir başlangıç yaptı ve ilk çeyreğin ardından, gelir ve kar seviyesini 2015 yılında da arttıracağını varsayıyor.

BSH, geçtiğimiz yıl yüzde 8,4'lük bir artışla gelirini 11,4 milyar Euro'ya yükseltti ve yeni bir rekor kırdı. Kur ayarlamasının ardından gelir 11,7 milyar Euro oldu (önceki yıla oranla yüzde 11,1 artış). Faiz ve vergi öncesi kazançlar (FVÖK) 705 milyon Euro oldu. Tek seferlik etkilerle azalan önceki yılın rakamıyla karşılaştırıldığında, FVÖK marjı böylece yüzde birin üzerinde artarak yüzde 6,2'ye yükseldi. BSH CEO'su Dr. Karsten Ottenberg, "Pozisyonumuzu daha da genişletebildik ve söz konusu yılda pazardan daha hızlı büyüme sağladık. Bu yolda devam etmeyi hedefliyoruz." dedi. Ottenberg ekledi, "Dijitalleşme, mobilite ve kentleşme gibi global trendler, ev işlerinin nasıl yapılacağı konusunda önemli bir etkiye sahip olacak. Tüketiciler ve ihtiyaçları, gerçekleştirmekte olduğumuz her yeni geliştirmenin odağında yer alıyor."

Bölgelerdeki iş performansı
Almanya ile birlikte temel olarak Avrupa ülkelerini kapsayan 1. Satış Bölgesinde, BSH yıllık bazda gelirlerini yüzde 11,6 arttırarak 6,8 milyar Euro seviyesine yükseltti. Almanya'daki 2014 yılı geliri 2,3 milyar Euro (+%3,6) oldu. Rusya, Orta Doğu ve Afrika'dan oluşan

2. Satış Bölgesinde ise gelirler önceki yıla oranla yüzde 3,1 azalarak 1,6 milyar Euro olarak gerçekleşti. Para birimlerinin değeri azalan Rusya ve Türkiye pazarlarındaki gelişmeler, bu düşüşün nedenlerinden birisi oldu. Bununla birlikte, Orta Doğu ve Afrika'da gelirler artış gösterdi.

Büyük Çin, Kuzey Amerika, ve Asya-Pasifik'teki diğer ülkeleri kapsayan 3. Satış Bölgesinde gelirler 2,9 milyar Euro (+%14,5) yükseldi. Almanya'nın ardından BSH'nin ikinci en büyük şirketinin yer aldığı Çin'deki gelirler 1,8 milyar Euro (+%16,4) oldu.

Tüm bölgelerde yeni çalışanlar işe alındı: 2014 yılının sonunda BSH, dünya genelinde 53.211 çalışana sahip oldu (+3.335). Raporlama tarihi itibariyle BSH'nin Almanya'daki çalışan sayısı 15.987 idi (+829).

Daha fazla güçlendirilecek inovasyon ve süreçler
BSH, mevcut mali yılda ürün portföyünü yenilikçi teknolojiler ve çözümlerle daha da genişletmek istiyor. Amaç, en son teknolojileri tüketici yönlü, dijital işlevler ve yeni hizmet ve iş modelleri ile birleştirmek. 2014 yıl sonu itibariyle BSH, açık ağ platformu Home Connect kullanılarak kontrol edilebilen ilk fırınlarını ve bulaşık makinelerini piyasaya sundu. Ev aletleri üreticisi, buzdolabı veya çamaşır yıkama makinesi gibi Home Connect işlevine sahip diğer ağa bağlı ürün kategorilerini, bu sonbaharda Berlin'de gerçekleştirilecek olan IFA Uluslararası Tüketici Elektroniği Fuarı'nda sergileyecek.

Dijitalleşmenin dışında BSH'nin araştırma ve geliştirme çalışmaları robot bilimi, kullanıcı arayüzleri, sensör sistemleri veya yeni yüzeyler ve malzemeler gibi konulara da odaklanıyor. 2014 mali yılında araştırma ve geliştirme (AR-GE) harcaması 39 milyon Euro artarak 373 milyon Euro'ya yükseldi, ya da bir başka ifadeyle gelirin yüzde 3,3'ünü oluşturdu (geçen yıl: yüzde 3,2). Ev aletleri üreticisi, AR-GE yoğunluğunu orta vadede yüzde 4'e yükseltmeyi hedefliyor. Yıl sonu itibariyle BSH, dünya genelinde AR-GE alanında 3.478 çalışana sahip oldu (önceki yıl: 3.140). Bu çalışanların 1.887'si Almanya'da yer aldı (önceki yıl: 1.745). BSH, 3D baskı veya robot bilimi gibi trendleri ve yenilikçi konuları incelemek ve bunları somut ürünlere dönüştürmek üzere bir Kurumsal İnovasyon birimi kurdu.

Grup stratejisinin bir parçası olan kaynak koruyucu ürünler
Yine bugün yayınlanan en son Grup Sürdürülebilirlik Raporu, BSH'nin sadece ekonomik konularda değil, aynı zamanda ticari faaliyetlerinin ekolojik ve sosyal yönleri konusundaki görüşünü nasıl başarılı bir şekilde sürdürdüğünü gösteriyor. Sürdürülebilirlik, Grubun stratejisinin ve iş modelinin ayrılmaz bir parçası: Ekosistem üzerinde artan yük dikkate alındığında BSH, kaynak koruyucu ürünlerin geliştirilmesinin ve üretilmesinin önemli bir görev olduğuna inanıyor. 15 yıllık çamaşır makinesi ile karşılaştırıldığında, en gelişmiş teknolojiye sahip ev aletleri yaklaşık yüzde 70 oranında daha az enerji ve yüzde 12 oranında daha az su kullanıyor. Buzdolapları bile 15 yıl öncesine oranla yüzde 75 daha az enerji kullanıyor. BSH, A+++ enerji verimliliği sınıfına sahip son derece etkin aletlerin satışında Avrupa'da artık pazar lideri. Nesnelerin İnterneti de burada önemli bir potansiyel oluşturuyor: Ev aletleri, gelecekte akıllı enerji nakil hatları şebekeleri veya çatıda yer alan solar panel sistemi ile birbirine bağlı olacak.

BSH, hissedar değişikliğine rağmen bağımsız kalmaya devam ediyor
BSH, bu mali yıla yeni bir hissedar yapısı ve yeni bir isim ile giriş yaptı. Siemens AG, hisselerini 2014 yılının Eylül ayında Robert Bosch GmbH'ye sattı ve antitröst makamlarının gerekli onayının alınmasının ardından işlem 5 Ocak 2015 tarihinde tamamlandı. BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH'nin adı, 9 Şubat tarihinde BSH Hausgeräte GmbH olarak değişti. Robert Bosch GmbH devralmasıyla bağlantılı olarak BSH, 2014 yılının tahsis edilmemiş karından her iki hissedara 346 milyon Euro tutarında bir özel kar dağıtımı yaptı. BSH, Bosch Grubu içerisinde önemli ölçüde bağımsız olmaya devam ediyor.

2015 yılına olumlu genel bakış
BSH, cari yıl için global ev aletleri pazarında devam eden büyümenin, önceki yılın seviyesine oranla bir parça artış göstermesini bekliyor. Daha güçlü bir bölgeselleşme stratejisine dayanarak şirket, gelirlerin ve FVÖK'ün mevcut mali yılda daha da artış göstereceğini öngörüyor.

<<Geri