400 milyon euro yatırımıyla Türkiye’nin en büyük dış yatırımlı beyaz eşya şirketi olan BSH, yeni servis lojistik merkezini açtı.

BSH Ev Aletleri Sanayi ve Ticaret A.Ş., 30 Haziran 2005 Perşembe günü Selimpaşa’da yapılan yeni servis lojistik merkez binasının açılışını görkemli bir törenle gerçekleştirdi. İcra Kurulu Başkanı Norbert Klein’ın açılış konuşmasıyla başlayan törene Selimpaşa Belediye Başkanı Ahmet Yağcıoğlu da katıldı.

Çerkezköy’de 450 bin metre kare alana yayılmış üç üretim merkezi ile yılda 2.1 milyon adet Büyük Beyaz Eşya’nın üretimini gerçekleştiren BSH, ayrıca sahip olduğu markaları için satış sonrası servis hizmetini de sağlıyor.

BSH Selimpaşa’daki yeni yatırımı ile markalarına verdiği servis kalitesindeki öncülüklerinin devamını garanti altına alıyor.

Bosch, Siemens, Gaggenau ve Profilo markalarına sahip olan BSH, Selimpaşa’da bulunan 15 bin metre kare alana yayılmış lojistik servis merkezinden hem yurt içine hem de yurt dışına yılda 67 bin yedek parça sevkıyatı gerçekleştiriyor. BSH Servis Direktörü Gökhan Uğurlu, yeni servis lojistik merkezinde 50 bin çeşit yedek parça bulunduğunu ve yedek parça taleplerinin %96’sının aynı gün içinde karşılanıp sevk edildiğini belirtti.

Uğurlu konuşmasında 1998 yılından beri beyaz eşya servislerine kargo ile doğrudan ve günlük yedek parça sevkıyatı yapan tek kuruluş olduklarına dikkat çekerek, bu başarının arkasında güçlü bir ekip, lojistik alanında yapılan yenilikçi çalışmalar ve BSH tarafından Türkiye’de geliştirilen Servis Otomasyon Sisteminin bulunduğunu söyledi. ‘Tüm servislerin bilgisayar donanımlı olması ve siparişlerini network üzerinden yapması, servis hizmetlerimizin ölçülebilir olmasına ve hızlı hareket etmemize imkan veriyor.’ dedi. BSH’nin geliştirdiği bu yazılım Avrupa’dan Afrika’ya kadar uzanan 30 ülkede ki diğer BSH şirketleri tarafından da kullanılmaya başlandı.

Beyaz eşya sektörünün tartışmasız en hızlı lojistik servisine sahip olan BSH, bağımsız bir araştırma şirketinin yaptığı memnuniyet araştırması ile de servis hizmetindeki başarısını kanıtlıyor. Tüketiciler tarafından ‘en iyi beyaz eşya servisi’ olarak değerlendirilerek bu yılda madalyayı elinde tutan şirket, Selimpaşa’daki yeni yatırımı ile markalarına verdiği servis kalitesindeki öncülüklerinin devamını garanti altına alıyor.

Satış sonrası servis kalitesini 365 gün boyunca teknisyenlerine sağladıkları teknik ve beşeri eğitimlerle pekiştiren BSH, hizmetlerindeki standardizasyonun da önemini vurguluyor. BSH, 2000 yılından beri müşterilerin evlerinde tüm teknisyenlerinin galoş kullanmasını şart kılarak, beyaz eşya sektöründe bir ilki başlatıyor. Şirket, satış sonrası servis hizmeti talebinde bulunan müşterilerine belirlenen gün içerisinde ve 2 saat aralığında gelinmek üzere randevu veriyor. Türkiye’de böylesine bir hizmeti müşterilerine sağlayan tek kuruluş olduklarına da değinen Servis Direktörü Uğurlu ‘Bu uygulama ile müşterilerimizi gün boyu eve hapis olmaktan kurtarıyoruz’ diyor ve ekliyor ‘üstelik beyaz eşya sektöründe Bosch, Siemens, Gaggenau ve Profilo markaları haricinde hiçbir marka için böyle bir uygulama yok. Bu ve benzeri uygulamalarımız sayesinde müşterimizin ihtiyaç ve beklentilerinin her zaman bir adım ötesinde olmayı başarıyoruz.’

BSH, 400’e yakın münhasır servis noktasıyla Türkiye’nin en yaygın beyaz eşya servis ağına sahip. 1998 yılından beri İzmir, Ankara, İstanbul (Avrupa ve Asya yakası) olmak üzere 4 önemli merkezde hizmet veren Fabrika Merkez Servisleri sektörde sadece BSH’de mevcut. Fabrika Merkez Servisleri sayesinde müşterinin ihtiyaçları ve beklentilerini ilk elden ve en hızlı biçimde öğrenen Şirket, bu uygulama ile tüm servislerin faydalanacağı en uygun çözümleri üretilebiliyor.

2005 yılına ilişkin hedefler

BSH’nin beyaz eşya servis hizmetlerinde geleceğe dönük hedefleri iddialı. Servis Direktörü Gökhan Uğurlu ‘Türkiye’de alanımızda bir numara olmamızın sebebi süreçlerimizin her aşamasının ölçülebilir olmasıdır. Bunu da en son teknolojileri kullanarak geliştirdiğimiz, network bağlantılı otomasyon sistemimize borçluyuz. 2005 yılından itibaren ise tüm servis elemanlarımız PDA aracılığıyla hizmete başlayacak. Yani GPRS üzerinden yapılan işlemler ile servis kalitemizi ve hızımızı tartışmasız bir numara yapacağız. Dolayısıyla zaten bir numara olan konumumuzu daha da sağlamlaştırıyor, kendimizle yarışıyoruz’ dedi.

BSH Hakkında

1992 yılında Türkiye’de faaliyetlerine başlayan BSH Ev Aletleri Sanayi ve Ticaret A.Ş, on üç yılda yaptığı 400 milyon euro yatırımıyla Türkiye’nin en büyük yabancı yatırımlı beyaz eşya şirketidir. Robert Bosch GmbH Stuttgart ve Siemens AG Munich’in ortak girişimiyle 1967 yılında kurulan BSH Bosch und Siemens Hausgerate GmbH’nin Türkiye iştiraki olan şirket, Çerkezköy’de 450 bin metrekare alana yayılmış üç fabrikasında en ileri teknoloji ile buzdolabı, çamaşır makinesi ve fırın üretimi gerçekleştirmektedir. Dünyanın üçüncü büyük üreticisi olan BSH, Türkiye fabrikalarında 2004 yılında toplam 2 milyon birimlik üretim gerçekleştirmiştir. Türkiye’de ana markaları Bosch ve Siemens; özel markası Gaggenau ve yerel markası Profilo ile yer alan BSH, Avrupa’nın da bir numaralı beyaz eşya şirketidir.

BSH'nin hedefi mümkün olan en iyi yaşam standartlarının oluşumuna liderlik etmektir.

Türkiye’de sadece BSH’nin sunduğu özel beyaz eşya servis hizmetleri


Doğrudan kargo ile günlük yedek parça sevkiyatı
Yedek parça taleplerinin %96’sı aynı gün içinde karşılanıp sevk ediliyor.


Servis Eğitim Merkezi’nde sürekli eğitim imkanı
1200 m2 alanda 50 kişilik konaklayabildiği, 3 sınıfta aynı anda toplam 75 kişinin eğitim alabildiği Servis Eğitim Merkezi ile her yıl 2800 kişiye eğitim veriyor.


Fabrika Merkez Servisler
1998 yılından beri kurulu olan Fabrika Merkez Servisleri sektörde sadece BSH bünyesinde bulunuyor.


2 saat aralığında beyaz eşya servis hizmeti sunuyor
Müşterileri gün boyu bekletmeyen servis anlayışıyla hizmet veriyor.


Kritik ürünlere acil nöbetçi servis hizmeti sunuyor
Buzdolabı, şofben, kombi gibi kritik ürünler için hafta içi saat 20:00-22:00 arası, pazar günleri 10:00-20:00 arası acil nöbetçi servis hizmeti veriyor.


Servis personeli galoş giyiyor
Teknisyenlerin müşterilerin evline galoş giyerek girmesi hijyen açısından çok olumlu karşılanıyor.


Kritik ürünlerde ikame ürün hizmeti veriyor
Buzdolabı, ocak gibi kritik ürünlerin atölyede onarılması gerekiyorsa müşterin mağdur olmaması için onarım süresince kullanması amacıyla ikame ürün vermekteyiz.


Yılda 100 bin anketle müşterilerin nabzını tutuyor
2002 yılından beri yılda 100 bin müşteriye telefon anketi yaparak müşteri memnuniyetini ölçüyor ve düzenli geliştirme sağlıyor.
 

<<Geri