BSH Ev Aletleri Sanayi ve Ticaret. AŞ. Genel Merkez binası açılışının yapıldığı toplantıda 2004 yılı finansal verilerini açıkladı.

BSH Ev Aletleri Sanayi ve Ticaret A.Ş., 23 Mayıs 2005 Pazartesi günü Ümraniye’de yapılan yeni Genel Merkez binasının açılışını görkemli bir törenle gerçekleştirdi. Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Wolfgang Colberg’in açılış konuşmasıyla başlayan törene Alman Başkonsolosu Reiner Möckelmann ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mimar Kadir Topbaş ve devlet protokolünden önemli isimler de katıldılar.

BSH’nin 1992 yılında Türkiye’de faaliyetlerine başladığını bildirererek konuşmasına başlayan Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Colberg, Şirket’in 13 yılda yaptığı 400 milyon Euro yatırımla beyaz eşya sektörünün en büyük yabancı yatırımlı şirketi olduğunu vurguladı.

İcra Kurulu Başkanı Norbert Klein, 2004 yılı finansal verilerini açıklarken Ümraniye’de bulunan Genel Merkez yeni binası, kurum yapısı ve gelecek hedefleriyle ilgili açıklamalarda bulundu. Yaklaşık 19.000 m2 alana sahip merkez, akıllı sistemleri ile 2054 noktaya veri alıp gönderebilme özelliğine sahip. 1000 m2 büyüklüğünde sosyal faaliyet alanına da yer veren Şirket, çalışanlarına en ideal çalışma koşullarını sunuyor.

İcra Kurulu Başkanı Norbert Klein, konuşmasında Şirket’in 2004 yılı toplam üretiminin adet bazında %42 arttığına dikkat çekerek, bu seviyede bir artışın ancak çevik bir şirket yapısı ile mümkün olabileceğini söyledi. Üretimin %43 oranında bir kısmı ise başta Avrupa olmak üzere Asya ve Afrika ülkelerine ihraç ediliyor.

Yaklaşık %25 pazar payı ile Türkiye’nin ikinci büyük beyaz eşya şirketi olan BSH, 2004 yılında kaydettiği gelişme ile konumunu daha da güçlendirdi. Şirket’in iç satış cirosunu bir yıl önceye göre %25 artırdığını bildiren Norbert Klein, bu başarıda birkaç kritik faktörün rol aldığını şöyle ifade etti:

„BSH, Türkiye’de çok güçlü dört marka ile— Bosch, Siemens, Gaggenau ve Profilo — yer alıyor. Bu markalar altında pazarlanan zengin ve yüksek kalite standartlarına sahip ürün portföyü var. BSH, en gelişmiş ev aletlerini Türk müşteriler ile buluşturuyor. Örneğin Türkiye’nin ilk televizyonlu buzdolabı CoolMedia 2005 yılı başında piyasaya sunuldu. Nemi elektronik olarak kontrol edebilen ve iki ayrı nem seviyesine sahip Şarap İklimlendirme Dolabı ise şarap severler için üstün özelliklerle donatıldı.

2004 yılında 22 ürünümüz Avrupa ve Amerika’da yapılan yarışmalarda Tasarım ödülü kazandı. Yine 29 farklı ürünümüz ise „Testwinner ve BestBuy“ olarak yapılan kalite testlerinde birinci oldu. Ürünlerimiz, kullanım sırasında çevresel etkiyi azaltmaya yönelik tasarlanıyor. BSH, doğa ile uyumlu olmayı Şirket prensibi olarak benimsiyor, bu yüzden ürettiğimiz ev aletlerinin %80’den fazlası, enerji tasarrufu sağlayan A sınıfı ürünlerdir.

Bu ürünlerimizin müşterilerle buluşması, Türkiye’nin dört bir köşesine yayılmış olan 5000 bayi ağı ile mümkün. Üç büyük beyaz eşya üretiminde Türk mühendislerinin sağladığı üstün performans ve kalite anlayışı fabrikalarımızı her geçen gün çok daha önemli bir noktaya taşıyor. Bu sebeple, geçen sene olduğu gibi 2005 yılında da fabrikalarımıza ve bayi kanalımıza yatırımlarımız devam edecek. Bunun yanısıra, beyaz eşya sektöründe „satış sonrası servis“ alanında Türkiye’nin en yaygın hizmetini veriyoruz. Satış sonrası servis ağı ile verdiğimiz hizmet 2004 yılında bağımsız bir araştırma şirketinin yaptığı araştırma sonucu, müşteriler tarafından „En İyİ Servis“ olarak seçildi. “

BSH’nin 2004 yılı toplam cirosu geçen yıla oranla %23 artarak 824 milyon Euro’ya ulaştı. Başarılı bir yılın ardından BSH, Türkiye’deki 2005 yılı yatırımlarının başta üretimde kapasite artışı ve satış kanallarının geliştirilmesi amacıyla 50 milyon Euro’ya çıkacağını bildirdi.

BSH Hakkında

1967 yılında Robert Bosch GmbH Stuttgart ile Siemens AG Munich’in ortak girişimiyle kurulan BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH, yıllık satışları 6.8 milyar Euro’yu aşan uluslararası bir şirketler grubudur. Grubun çeşitli markaları altında pazarlanan ürünlerini, küçük ve büyük ev aletleri oluşturuyor. Dünyanın üçüncü, Avrupa’nın lider büyük beyaz eşya üreticisi olan BSH, Avrupa, Latin Amerika, Asya ve ABD dahil olmak üzere 15 ülkede 43 fabrikaya sahip. 35 bini aşan işgücüyle faaliyet gösterdiği ülkelerin ekonomik büyümelerine katkıda bulunuyor. BSH Ev Aletleri Sanayi ve Ticaret A.Ş., İstanbul merkez olmak üzere, Çerkezköy'de 450.000m2 büyüklüğündeki fabrikalarında üç büyük beyaz eşya'nın üretimini yapıyor. Yerel pazarlara olduğu kadar başta Avrupa olmak üzere tüm dünya ülkelerine ihracatı bulunuyor. BSH Ev Aletleri Sanayi ve Ticaret A.Ş, 1992 yılından bu yana Türkiye'ye yaptığı 400 milyon Euro yatırımıyla, Türkiye'nin yabancı yatırımlı en büyük beyaz eşya şirketidir. Ana markaları arasında Avrupa'nın en çok tercih edilen markalarından Bosch ve Siemens yer alıyor. Özel markası Gaggenau ve yerel markası Profilo ile BSH Türkiye'ye dünyanın en gözde markalarını sunuyor. Güçlü bayi ağı yapısıyla yaklaşık 5000 noktada müşterilerine hizmet veren BSH, satış sonrası servisi ile de Türkiye'nin en yaygın ve en beğenilen müşteri hizmetini sunuyor.

BSH Ev Aletleri Sanayi ve Ticaret A.Ş.

Kuruluş Yılı:1992
Hissedarlar: BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH, Münich 90,7 %, Diğer 8,3 %
2004 yılı Ciro: 824 milyon Euro
Çalışan Sayısı:3.000
Yerleşim: Merkez: Ümraniye, İstanbul Üretim Tesisleri: Çerkezköy, Çamaşır Makinesi, Fırın, Buzdolabı 450.000m2 alan Servis/yedek parça: Silivri

BSH'de Teknolojik Öncülüğün Tarihi

1933 İlk buzdolabı üretimi
1958 İlk çamaşır makinesi üretimi
1962 Dünyanın ilk ankastre mutfak fırını üretimi
1964 İlk bulaşık makinesi üretimi
1981 İlk mikrodalga fırın üretimi
1987 Sesli komut sistemli ilk çamaşır makinesi üretimi
1999 Hi Sense, dünyanın ilk tam otomatik bulaşık makinesi üretimi
2003 Dünyanın ilk bilgisayar bağlantılı ev aletleri serisinin üretimi
2004 Televizyonlu buzdolabı, Cool Media 

<<Geri