Üretimde kalite anlayışı ile birlikte çalıştığı şirketlere referans kaynağı oluşturan BSH, işbirliği içinde olduğu yan sanayi kuruluşlarını uluslar arası pazara taşıyor…

Beyaz eşya sektöründe lider konumunda olan BSH’nin ev sahipliğinde düzenlenen “Yan Sanayiciler Günü” konulu toplantı 17 Mart 2005 tarihinde Ritz Carlton Otel’de gerçekleştirildi. Sektör liderlerinin bir araya geldiği toplantıda Türkiye’de yan sanayi kuruluşlarının sorunları, dünya pazarındaki yerleri ve geliştirme alanları görüşüldü.

Türkiye’nin ihracatında önemli bir yeri olan Beyaz Eşya Yan Sanayicileri Derneği BEYSAD’ın üyelerinin bir araya geldiği toplantıda söz alan BSH Türkiye Teknik Grup Koordinatörü Kadri Erdir; BSH’nin yan sanayi kuruluşları ile çalışmaları hakkında şu bilgileri verdi;

“BSH olarak çalıştığımız tüm yan sanayicilerimizi bir ortak olarak gören bir kurum kültürüne sahibiz. Kaliteyi kontrol altında tutabilmek ve onları desteklemek amacıyla yaygın olarak uyguladığımız verimlilik çalışmalarımız var. Bunlar arasında 6 sigma proje yönetim sistemi, CIP adını verdiğimiz Sürekli İyileştirme Programı, yaygın olarak kullandığımız CPK proses yeterlilik analizleri ve Failure Mode Effect Analysis gibi bir takım standart araçlar yer alıyor. Tedarikçilerle bu araçların kullanımında birlikte çalıştığımız gibi bu konularda geliştirici eğitimleri de onlara sağlıyoruz. Bu yolla Çerkezköy fabrikalarımızın yanı sıra BSH’nin sahip olduğu tüm diğer fabrikaların da buradaki tedarikçilerden yararlanmalarını güvence altına almış oluyoruz. Tedarikçilerin uluslararası alanlarda işlem görmelerini destekliyoruz.” dedi.

BSH Türkiye; metalden plastiğe, elektrikten elektronik parçalara kadar birçok alanda yan sanayi ile güçlü bir işbirliği içinde bulunuyor. Asya’dan Amerika’ya, Avrupa’dan Latin Amerika’ya 43 ülkede üretim yapan BSH’nin işbirliğlini sürdürdüğü yan sanayi kuruluşları uluslararası alanlarda bu birlikteliği referans olarak gösteriyorlar.

Türkiye’de önemli sayıda ve başarılı birçok yan sanayi olduğuna dikkat çeken BSH Türkiye fabrikalarının yönetiminden sorumlu Teknik Grup Koordinatörü Kadri Erdir; “ Özellikle plastik parça yapımında, metal etiketleme ve montaj alanında, Türkiye’de çalıştığımız yan sanayicilerle çok kuvvetli bağlarımız var. Bu konuda hiç sıkıntı çekmiyoruz. Tüm taleplerimizi zamanında karşılayabiliyoruz” dedi.

Rekabet için esneklik, kalite, verimlilik ve maliyet kontrolü gerek...

Yan sanayicilerin dünya ile rekabet edebilmesi için çok dikkatli olması konusunda uyaran BSH Teknik Grup Koordinatörü Kadri Erdir,

“Rekabet için Türkiye’deki yan sanayicilerin iş süreçlerini optimize etmesi gerekiyor. Dünya pazarlarının taleplerine hızlı cevap verebilir olmalı ve bunun için, esnek davranabilmeliler.’şeklinde konuştu.

Türk yan sanayicilerin kalite konusunda oldukça başarılı olduğunu belirten Erdir, dünya ile rekabet edebilmek ve rekabetçi kalabilmek için maliyetlerin düşürülmesi ve iş akışlarının sürekli geliştirilmesi gerektiğini belirtti.

BSH Hakkında

1995 yılında Türkiye’de faaliyetlerine başlayan BSH Profilo Elektrikli Gereçler Sanayi, on yılda yaptığı 200 milyon euro yatırımıyla Türkiye’nin en büyük yabancı yatırımlı beyaz eşya şirketidir. Robert Bosch GmbH Stuttgart ve Siemens AG Munich’in ortak girişimiyle 1967 yılında kurulan BSH Bosch und Siemens Hausgerate GmbH’nin Türkiye iştiraki olan şirket, Çerkezköy’de 450 bin metrekare alana yayılmış üç fabrikasında en ileri teknoloji ile buzdolabı, çamaşır makinesi ve fırın üretimi gerçekleştirmektedir. Dünyanın üçüncü büyük üreticisi olan BSH, Türkiye fabrikalarında 2004 yılında toplam 2 milyon birimlik üretim yapılmıştır. Türkiye’de ana markaları Bosch ve Siemens; özel markası Gaggenau ve yerel markası Profilo ile yer alan BSH, Avrupa’nın da bir numaralı beyaz eşya şirketidir.

BSH'nin hedefi mümkün olan en iyi yaşam standartlarının oluşumuna liderlik etmektir. Bu bakış açısı sadece yüksek standartların ve uzmanlığın transfer edilmesini değil, aynı zamanda insan onuruna; kültürel farklılık ve geleneklere saygı gösterilmesini gerektirmektedir.

<<Geri