Bosch, Siemens, Profilo ve Gaggenau markalarıyla çevreye değer katan teknolojiler yaratan BSH Ev Aletleri, Dünya Su Günü kapsamında tüm insanlığı tehdit eden su sıkıntısına karşı tüketicileri uyarıyor: Sofistike teknolojilerin sunduğu verimlilik olanakları toplumsal, ekonomik ve çevresel yararlar sağladığı gibi gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmanın da anahtarı…

BSH Ev Aletleri, 1990’dan bu yana yaklaşık %70 su tasarrufu sağladı.

BSH, Dünya Su Günü’nde 1990 yılında üretilmiş makinelere oranla %67 daha az su harcayan ve 200 yıkamada 7.000 litre su tasarrufu sağlayan i-Dos teknolojisiyle gurur duyuyor.

Bosch, Siemens, Profilo ve Gaggenau markalarını Türk tüketicisiyle buluşturan BSH Ev Aletleri, Dünya Su Günü’nde su verimliliğine dikkat çekiyor. Su şimdiden çok değerli bir kaynak ve yakın gelecekte de çok nadir bir kaynak olacak. Alman Federal Çevre Ajansı’nın açıkladığı verilere göre; global su ihtiyacı 2025 yılında 4.300 milyar metreküpe ulaşacak ve Birleşmiş Milletler de bu dönemde dünyanın üçte ikisinin akut su sıkıntısı çekiyor olacağını belirtiyor.

BSH Ev Aletleri CEO’su Norbert Klein bu nedenle teknoloji üreticilerine büyük bir sorumluluk yüklendiğini söylüyor ve ekliyor: “İklim değişikliği ve her geçen gün artan kaynak sıkıntısı insanoğlunun karşılaştığı en büyük zorluklar olarak bizleri daha iyi çözümler bulmaya sevk ediyor. Son 15 yılda çamaşır makinelerinde %42 ve bulaşık makinelerinde %66’ya varan oranda su tasarrufu sağlayan BSH’nin en büyük misyonu çevrenin yükünü azaltacak teknolojiler yaratmak. Yeni geliştirdiğimiz i-Dos ise sofistike teknolojisi sayesinde benzersiz bir su tasarrufu sağlıyor. En değerli kaynaklarımızdan biri olan suyun önemini bize hatırlatan bu günde tüketicilerimize bu teknolojileri doğru bir şekilde kullanarak çevrelerine değer katmalarını öneriyoruz” dedi.

BSH ürünlerinin kullanım aşamasında sergilediği çevresel performansa özellikle dikkat ediyor. Bir ev aletinin kullanım sırasında tükettiği enerji, su ve temizlik malzemelerinin, ürünün kullanım ömrü boyunca çevre üzerinde bıraktığı etkinin %90’ından fazlasını oluşturduğu biliniyor. Bu nedenle BSH mühendisleri her gün ürünlerin kullanım kolaylığını ve performansını artırmak ve aynı zamanda da elektrik ve su tüketimlerini daha da azaltmak için yeni teknik fikirler üzerinde çalışıyor.

BSH, bulaşık ve çamaşır makinelerini sürekli olarak geliştirerek yarattığı süper verimli teknolojileri sayesinde su tüketimini standart yıkama programda 1990 yılından bu yana yaklaşık %70 oranında azaltmayı başardı. Bugün BSH ürünleri birkaç sene öncesine oranla bile kayda değer ölçüde daha az su harcıyor. Örneğin; dünya şampiyonu Eco bulaşık makinesi tam doldurulduğunda 12 kişilik yemek takımını sadece 7 litre su harcayarak yıkıyor. Azami sekiz kilogram çamaşır yüküne sahip çamaşır yıkama makineleri ise kilogram başına yedi litre su tüketiyor.

Dünyanın en akıllı çamaşır makinesi daha yaşanabilir bir dünya için geliştirildi…

BSH’nin geliştirdiği i-DOS teknolojisiyle donatılmış çamaşır makineleri akıllı sensörleri sayesinde çamaşırların kumaş tipini, kirini ve miktarını, suyun sertliğini hesaplıyor. Ardından kullanılması gereken su, deterjan, durulama süresi ve tambur dönüş hızını belirliyor. Dünyanın en sofistike teknolojilerinden biri olan i-Dos bu sayede optimum su, elektrik ve deterjanla çamaşırları kusursuzca temizlerken kaynakları da mümkün olan en az miktarda kullanıyor. Böylece 1990 yılında üretilmiş bir çamaşır makinesine nazaran %67 oranında daha az su harcıyor. Bu sayede i-Dos’un normal bir makineye oranla 200 yıkamada 7.000 litre su tasarrufu sağladığı hesaplanmıştır.*

* Kaynak: Wfk (The Cleaning Technology Institute-Temizlik Teknoloji Enstitüsü), Rapor WL 5132/10 BSH Ev Aletleri hakkında

BSH, Türk beyaz eşya sektörüne, Avrupa'nın en çok tercih edilen markaları Bosch ve Siemens’in yanı sıra özel markası Gaggenau ve yerel markası Profilo ile hizmet veriyor. Türkiye’nin yabancı yatırımlı en büyük beyaz eşya şirketi olan BSH, ülkemizdeki yabancı sermayeli şirketler arasında 7., tüm sanayi şirketleri arasında ise 24. sırada yer alıyor. Kuruluşundan bu yana yaptığı 700 milyon Euro yatırımla Türkiye’nin yabancı yatırımlı en büyük beyaz eşya şirketi konumunda bulunan BSH’nin Türkiye’de 4.000 çalışanı ve yaklaşık 4.000 bayiden oluşan güçlü bir dağıtım ağı bulunuyor. Şirketin Çerkezköy'deki tesislerinde buzdolabı, fırın, çamaşır ve bulaşık makinesi üretimi gerçekleştiriliyor. 450.000 m2 büyüklüğündeki Çerkezköy tesisi, yaklaşık 4 milyon birimlik kapasitesiyle BSH Grubu’nun dünya çapındaki en büyük üretim merkezi konumunu koruyor.

<<Geri