BSH Ev Aletleri yurt içi satışlarını %9, ihracatını %3 artırdı...

Kazandığı başarılar ve kazandırdığı sosyal, ekonomik ve çevresel değerlerle BSH Ev Aletleri 2010 yılında da Türkiye’nin dev üretici şirketlerinden biri olduğunu kanıtladı. Markaları Bosch, Siemens, Profilo ve Gaggenau ile inovasyon ve enerji verimliliğinde lider ürünlerini Türkiye’de geliştirip, üretip, tüm dünyaya sunan BSH Ev Aletleri, 2010 yılında cirosunu %6 büyüterek 2,4 milyar TL’ye yükseltti.

Başarılarının arkasında Türkiye’ye olan güvenleri ve ileri teknoloji yaratma güçlerinin olduğunu vurgulayan BSH Ev Aletleri CEO’su Norbert Klein, “Türkiye’ye güven duyuyoruz, bu nedenle yatırımlarımıza devam ediyoruz. 2015’e kadar gerçekleştireceğimiz 300 milyon Euro yatırımın ilk adımı olarak, 2011’de Çerkezköy tesislerimizin kapasitesini artıracağız. Ayrıca Çerkezköy’de küçük ev aletleri üretimine de başlayacağız” dedi.

Markaları Bosch, Siemens, Profilo ve Gaggenau ile Türkiye’nin ve dünyanın lider beyaz eşya üreticilerinden BSH Ev Aletleri, 20 Nisan 2011 Çarşamba günü Four Seasons Bosphorus’ta düzenlediği bir basın toplantısıyla 2010 yılı finansal sonuçlarını açıkladı.

Türkiye’nin en büyük yabancı sermayeli beyaz eşya şirketi olan BSH Ev Aletleri, 2010 yılında şirket cirosunu %6 gibi önemli bir artışla 2,4 milyar TL’ye yükseltti. Şirketin toplam cirosunun 1,4 milyar TL’sini %9 büyüyen yurt içi satışlar, 982 milyon TL’sini ise %3 artan ihracat oluşturdu. Artan malzeme fiyatları ve güçlü Türk Lirası’nın etkisiyle %9 düşerek 213 milyon TL olarak gerçekleşen net kar da, bu rakamlarla sektör ortalamasının bir hayli üzerinde kalmayı başardı. Şirket, 2010 yılında yaklaşık %31 pazar payına ulaştı.

Klein: Bu başarı tablosu, kesintisiz yatırımlarımızın meyvesi!

Yıllık basın toplantısında şirketinin performansını değerlendiren BSH Ev Aletleri CEO’su Norbert Klein, “BSH, 1992’den bu yana Çerkezköy’deki fabrikalarına 1,4 milyar TL yatırım yapmış bulunuyor. 2010 yılındaki yatırımlarımızın toplam değeri ise 135 milyon TL. Bu yatırımlarla, Çerkezköy tesislerimiz büyük beyaz eşya alanında BSH Grubu’nun en büyük üretim merkezi oldu. Bu sonuçları bir yandan markalarımıza ve üretim tesislerimize, bir yandan da bayi ve servis ağımıza yaptığımız sürekli yatırımlara borçluyuz. Başarılı performansımızdan aldığımız güçle yatırımlarımıza devam etmekte kararlıyız, bu da Türkiye’ye duyduğumuz güvenin doğal bir sonucu. 2015’e kadar gerçekleştireceğimiz 300 milyon Euro yatırımın ilk adımı olarak, 2011’de Çerkezköy tesislerimizin kapasitesini artıracağız. Ayrıca Çerkezköy’de küçük ev aletleri üretimine de başlayacağız” diye konuştu.

BSH, yatırımlarının meyvesini ise ülkemizde geliştirdiği teknoloji üretimini 3,6 milyon birime yükselterek ve üretiminin %60’ını dünya pazarlarına ihraç ederek aldı.

Çerkezköy, dünyanın önemli Ar-Ge merkezlerinden biri olma yolunda…

Almanya ve Çin’in ardından BSH Grubu’nun önem verdiği 3. büyük ülke olan Türkiye’ye yapılan yatırımlar sayesinde BSH’nin üretim merkezi olan Çerkezköy yeni bir çehre kazanıyor. BSH Grubu’nun küresel Ar-Ge ağının önemli köşe taşlarından biri konumuna yükselen Çerkezköy’de önemli Ar-Ge projeleri gerçekleştiriliyor. 2010’da Ar-Ge çalışmaları tamamlanan yeni buzdolabı serisi, Avrupa’nın bütün ülkelerinde satışa sunulacak. Özellikle Ar-Ge alanında büyük atılımların gerçekleştiği bölgede BSH’nin kurduğu Ar-Ge Merkezi, geçtiğimiz Şubat ayında Türkiye’nin ilk Ar-Ge Merkezi sertifikasını aldı.

BSH’nin en büyük başarısı: Toplam istihdamı 2005-2010 yılları arasında %60 arttı!

Global finansal arenada yaşanan zorluklara rağmen ekonomik başarısını her yıl geliştirerek sürdüren BSH Ev Aletleri, yarattığı istihdamla da gurur duyuyor. BSH, son beş yıl içinde iş gücünü %60 artışla 4.300 kişiye yükseltti.

2009’da 108 kişiden oluşan Ar-Ge mühendis kadrosunu ise 2010’da 133’e yükselten BSH, ekibini büyütmeye ve güçlendirmeye devam ediyor. 2010’da Ar-Ge kadrosu bir önceki yıla göre %23, iki yıllık dönem çerçevesinde ise %52 artan BSH Ar-Ge Merkezi ülkemizde teknoloji üretiminde ilklere imza atıyor.

BSH, geleceği güvence altına alıyor…

Geleceği kalıcı olarak güvence altına almaya odaklanan uzun vadeli stratejisinin sonucunda BSH, tüketicilerinin güvenle teknolojiyi kullanmalarına olanak sağlıyor. Son 15 yılda, BSH enerji sarfiyatını buzdolaplarında yaklaşık %74, çamaşır makinelerinde %57, bulaşık makinelerinde %48, fırınlarda ise %37 azaltmayı başardı. Ayrıca çamaşır makinelerinde %42 ve bulaşık makinelerinde %66’ya varan oranda su tasarrufu sağladı.

Bu doğrultuda BSH’nin son dönemdeki en önemli ‘inovasyonu’ ise i-DOS çamaşır makinesi teknolojisi… BSH’nin geliştirdiği i-DOS teknolojisiyle donatılmış çamaşır makineleri, akıllı sensörleri sayesinde çamaşırların kumaş tipini, kirini ve miktarını, suyun sertliğini hesaplıyor. Ardından kullanılması gereken su, deterjan, durulama süresi ve tambur dönüş hızını belirliyor. Dünyanın en sofistike teknolojilerinden biri olan i-DOS bu sayede optimum su, elektrik ve deterjanla çamaşırları kusursuzca temizlerken kaynakları da mümkün olan en az miktarda kullanıyor.

BSH Ev Aletleri, yarattığı yenilikçi teknolojiyle enerji verimliliğinde lider ürünler yaratmakla birlikte sürdürülebilir büyüme için her bir ürünün yaşam döngüsü boyunca çevreye duyarlı olmasına özen gösteriyor. 2007 ile 2009 arasında, şirket her ton ürün için harcadığı enerjiyi %10, üretimde toplam enerji tüketimini ise %5 azalttı. Bir diğer deyişle, üretim artarken enerji sarfiyatında düşüş sağlanıyor.

2010’da Türkiye beyaz eşya pazarı %8, ankastre pazarı ise yaklaşık %30 büyüdü

Türkiye ekonomisinin sergilediği olumlu trendler beyaz eşya sektörünü de etkiledi. Tüketici güveninin ve harcamaların artması, buna ek olarak gayrimenkul yatırımlarının yeniden başlaması, 2009’da %3 küçülen sektöre 2010 yılında %8 gibi güçlü bir büyüme getirdi. Buzdolapları, çamaşır makineleri ve küçük ev aletleri büyümeyi ateşleyen başlıca ürün kategorileri oldu.

BSH Ev Aletleri, Türkiye ekonomisinin büyümesine paralel olarak yurt içi beyaz eşya pazarının 2011’de %6-8 gibi güçlü bir büyüme göstermesini, daha sonraki yıllarda da %4 büyümeyi sürdürmesini bekliyor. BSH’nin öngörülerine göre; tüketici güveninde öngörülen artış, yeni konut inşaatları, başta ankastre birimler ve kurutucular olmak üzere yeni ürünlerin yaygınlaşması, bu büyümeyi sağlayan başlıca unsurlar olacak. Gerek artan enerji fiyatları, gerekse çevreyi koruma arzusuyla tüketiciler, enerji etkinliği yüksek ve çevre dostu ev aletlerini giderek daha fazla tercih edecek ve bu sayede enerji harcamalarının da hatırı sayılır ölçüde düştüğünü görecekler.

Bu yeni trend doğrultusunda, 2010’da ankastre ürünler lehine yoğun bir talep yaşandı. Türkiye beyaz eşya pazarı %8 büyürken, ankastre ürünlerin satışı %30’a yakın arttı. Pazar lideri olarak BSH dört markasıyla çok geniş bir ankastre ürün portföyüne sahip bulunuyor. Standart ve planlı mutfakların gerektirdiği ankastre birimleri 15 yıldır tüketicilerle buluşturan BSH, bu segmentin hem öncüsü hem de tartışılmaz pazar lideri olarak tanınıyor.

BSH Grubu

Bosch ve Siemens’in ortaklığında 1967 yılında kurulan BSH Grubu, bugünkü başarısını insanların güvenini kazanmış markalarına borçludur. Ana markaları Bosch ve Siemens, Grubun uluslararası çalışmalarının mihenk taşı olarak hem ankastre hem de solo ürünlerde geniş bir ürün yelpazesi sunmaktadır.

Beyaz eşya ve küçük ev aletleri alanında dünyanın lider şirketlerinden biri olan Bosch Grubu, Almanya, İspanya, Fransa, Yunanistan, Türkiye, Slovenya, Polonya, Slovakya, Rusya, ABD, Peru, Çin ve Tayland olmak üzere 13 ülke ve 41 fabrikada üretim yapmaktadır. 40’ın üzerinde ülkede 60’tan fazla şirketle tüm dünyaya hizmet veren Grup, yerel ve özel markalarıyla da tüm tüketicilerinin zevkine ve ihtiyaçlarına hitap eden ürünler yaratmaktadır.

Dünya çapında 40.000’den fazla çalışanıyla hizmet veren ve Avrupa pazarının lideri, tüm dünyada ise 3. en büyük beyaz eşya üreticisi olan BSH, enerji verimliliği ve sürdürülebilirlik alanında yarattığı standartlarla ön almaktadır. BSH tüm dünyadaki satış gelirlerinin yaklaşık %3’ünü yeni ürün ve teknoloji geliştirme yatırımlarına ayırmakta; Grubun sürdürülebilir gelişim odaklı Ar-Ge faaliyetleri bugün dünya ölçeğinde 2.500 Ar-Ge çalışanını bir araya getirmektedir.

Ürünlerinin yaşam döngüsü boyunca tüm süreçlerde minimum tüketim, maksimum verimlilikle çalışması için teknolojinin sınırlarını zorlayan Grup, çevresel, ekonomik ve sosyal katma değer sağlamaya devam etmektedir.



BSH Ev Aletleri

Türkiye’nin en büyük yabancı sermayeli beyaz eşya şirketi konumuyla BSH Ev Aletleri A.Ş., 1992 yılından bu yana yatırım, Ar-Ge, üretim ve ihracat çalışmalarını hız kesmeden sürdürmektedir. Bu çalışmalarla BSH Ev Aletleri, Türkiye’nin lider üreticilerinden biri olurken Çerkezköy’de bulunan tesisleri de beyaz eşya alanında BSH Grubu’nun en büyük üretim merkezidir.

BSH Ev Aletleri ana markaları Bosch ve Siemens, özel markası Gaggenau ve yerel markası Profilo ile bugün Türkiye'de faaliyet gösteren 7. en büyük yabancı sermayeli şirket unvanına sahiptir. Buzdolabı, fırın, çamaşır makinesi ve bulaşık makinesi üreten dört fabrikasında yaklaşık 4 milyon birim kapasiteyle üretim yapmaktadır.

BSH Ev Aletleri’nin ülke çapında 3.000’den fazla bayiden oluşan güçlü bir dağıtım ağı mevcuttur. Toplam üretiminin %60’ını tüm dünyaya ihraç eden Şirket, ürünlerinin Azerbaycan, Kazakistan, Özbekistan, Gürcistan, Türkmenistan, Ermenistan, Kırgızistan, Tacikistan, KKTC ve Irak gibi gelişmekte olan pazarlara dağıtımını Türkiye’den ve Almatı’daki BSH Ev Aletleri temsilcilik ofisinden gerçekleştirmektedir.

Rakamlarla BSH TÜRKİYE

  2008 2009 2010
Toplam Ciro (milyon TL) 2.031,00 2.283,443 2.431,831
Yurt İçi Satış Cirosu (milyon TL) 1.239,00 1.328,463 1.449,383
İhracat Cirosu (milyon TL) 791,00 954,980 982,448
Üretim (milyon adet) 3,1 3,3 3,6
Yatırımlar (milyon TL) 53,00 67,00 135.168,00

<<Geri