Bosch, Siemens, Profilo ve Gaggenau markalarıyla Türk beyaz eşya sektörünün lider şirketlerinden olan BSH Ev Aletleri, 2010 yılının ardından 2011’i de rekor bir gelirle kapattı.

BSH’nin cirosu %31,4 artışla 3,1 milyar TL’ye yükselirken, üretim hacmi de %13 artışla 4 milyon sınırını geçti.

2011’de ihracat hacmini 2,4 milyon birime, ihracat cirosunu da 1,3 milyar TL’ye yükselten BSH’nin iç pazardaki payı da %30’a çıktı.

BSH Türkiye CEO’su Norbert Klein, finansal sonuçları “Üretim tesislerimize yatırım yapmaya ve yeni istihdam alanları yaratmaya devam ettiğimiz 2011’de, yüksek rekabet şartlarına rağmen ortalamanın üstünde büyümeyi başardık” diye değerlendirdi.

Türkiye’nin yabancı yatırımlı en büyük beyaz eşya şirketi BSH Ev Aletleri’nin CEO’su Norbert Klein, şirketin 2011 finansal sonuçlarını açıklamak üzere düzenlediği basın toplantısında, Avrupa’daki borç krizinin yılın ikinci yarısında etkisini artırdığını ve rekabet ortamının yüksek seviyelerde fiyat baskısı yarattığını söyledi. Klein, “Buna rağmen, 2011 yılında da yeni bir gelir rekoru kırmayı başardık. Ortalamanın üstünde büyüme sağladık ve rekabet avantajımızı güçlendirdik. Üretim tesislerimize yatırım yapmaya ve yeni istihdam alanları yaratmaya devam ettik” şeklinde konuştu.

BSH’nin Çerkezköy tesislerinde küçük ev aletleri üretimine başlandığını ifade eden Klein, küçük ev aletleri fabrikasını 2013 yılında açmayı hedeflediklerini açıkladı.

BSH Grubu’ndan Türkiye’ye büyük sorumluluk

BSH Ev Aletleri açısından 2011’deki bir diğer önemli gelişmenin de Türkiye’ye yeni satış bölgesi sorumluluğu verilmesi olduğunu kaydeden Klein, sözlerine şöyle devam etti:

“2011 sonu itibarıyla BSH Türkiye’nin bölgesel sorumluluk alanı, Türkiye ve Orta Asya’ya, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Yakın Doğu bölgelerinin eklenmesiyle toplam 30 ülkeye ulaştı. Bu sorumluluğun BSH Türkiye’ye verilmesinin başlıca nedeni, şirketimizin global ekonomik kriz koşullarında bile elde ettiği büyük başarılardır. Aynı zamanda bu gelişme, BSH Grubu’nun şirketimize duyduğu güvenin de bir göstergesidir.”

Çerkezköy’ün üretim kapasitesi artık 7 milyon birim

Gelecekteki büyümenin ilk adımları olarak, 2012’nin ilk döneminde, Çerkezköy’deki üretim tesislerinde önemli yatırımlar gerçekleştirdiklerini belirten BSH Ev Aletleri CEO’su Klein, “Yeni lojistik depomuz, idari binamız ve Ar-Ge Merkezimiz hizmete girdi. Bu yatırımlar sonucu Çerkezköy fabrikalarımızın kapasitesini büyük ev aletlerinde 5 milyon adede, küçük ev aletlerinde ise 2 milyon adede çıkartmayı başardık. 2010 yılına göre %13 artış gösteren toplam üretimimiz ise 4 milyon birimi aştı. 2011 yılında 1,2 milyon adet soğutucu, 1 milyon adet çamaşır makinesi, 1 milyon adet fırın, 800 bin bulaşık makinesi ve 50 bin adet küçük ev aleti üreterek yeni bir rekor kırmış olduk” şeklinde konuştu.

BSH Türkiye’nin üretiminin yaklaşık %54’ünü dünya pazarlarına ihraç ettiğini vurgulayan Klein, “2011’de ihracat hacmimizi 2,4 milyon birime, ihracat ciromuzu da 1,3 milyar TL’ye yükselttik” dedi. BSH’nin son beş yılda iş gücünü %71 artışla yaklaşık 4.600 kişiye çıkardığını belirten Klein, istihdamı artırmanın gelecek yıllardaki planlarında da öncelikli hedeflerden biri olacağını söyledi.

Türkiye, Avrupa’nın lider beyaz eşya üreticisi

Türk ekonomisindeki olumlu trendin beyaz eşya sektörünü de etkilediğini kaydeden Klein, tüketici güveni ve harcamaların artması, gayrimenkul yatırımlarının hızlanması gibi nedenlerle sektörün %19 gibi güçlü bir büyüme performansı sergilediğini söyledi. Klein’in verdiği bilgiye göre Türkiye, 20 milyon birimi aşan beyaz eşya üretimiyle 2011’de Avrupa’nın lider beyaz eşya üreticisi unvanını elde etti. Bu üretimin yaklaşık %72’si dünyaya ihraç edildi.

Türk ekonomisine ilişkin öngörülerini de paylaşan Klein, “İki yıl hızlı büyümenin ardından Türkiye’nin yaklaşık %3 büyüyeceğini tahmin ediyoruz. Beyaz eşya pazarı ise çok az küçülecek ya da aynı kalacaktır. 2012, sektör için zorlu bir yıl olacak. Ancak BSH Türkiye olarak, lider konumumuz ve inovasyon gücümüzle bu zorlukları karşılamaya hazırız” dedi.

Klein: “Tüm buzdolapları A+++ olsa 2 Keban Barajı kadar elektrik tasarruf edilir!” Çevre korumanın uzun süredir BSH’nin yönetim stratejisinde öncelikli bir konu olduğunu vurgulayan Norbert Klein, “Son 15 yılda buzdolabı ve soğutucularda yaklaşık %73, bulaşık makinelerinde %50, çamaşır makinelerinde ise %53 enerji tasarrufu sağladık. Bulaşık makinelerimiz %60, çamaşır makinelerimiz ise %35 daha az su tüketiyor. Fırınlarımızın elektrik sarfiyatı da 1999’dan bu yana %43 oranında azalmış bulunuyor. Enerji tüketimini azalttığımız ölçüde, karbondioksit salımını sınırlandırarak iklim değişimine karşı önemli bir rol üstleniyoruz” diye konuştu.

Türkiye’nin enerjide büyük ölçüde ithalata bağımlı olması ve elektrik talebinin giderek yükselmesi nedeniyle enerji verimliliğinin giderek ön plana çıktığını belirten BSH Türkiye CEO’su Klein, şu bilgileri verdi:

“Her gün 24 saat çalışan buzdolapları enerji tüketimi en yüksek beyaz eşya grubunu oluşturuyor. Halen evlerde kullanılan 24 milyon buzdolabından yaklaşık 15 milyonunun enerji verimliliği düşük modeller olduğu tahmin ediliyor. Bu ürünlerin A+ veya A++ modellerle değiştirilmesi, sırasıyla Keban veya Atatürk Barajları’nın toplam üretimi kadar enerji tasarrufu sağlayabilir. Hepsinin yerine A+++ modellerin kullanılması durumundaysa Keban Barajı’nda üretilen enerjinin iki katı elektrik tasarruf edilmiş olur.”

BSH Türkiye’nin iklimi koruyan yenilikçi ürünleri zirvede…

Enerji verimli beyaz eşyayı tercih ederek, tüm tüketicilerin iklimin korunmasına katkıda bulunabileceğine dikkat çeken Norbert Klein, “Türkiye’de satılan enerji verimli büyük beyaz ev eşyaların %50’si A+ ve üzeri yani süper verimli. BSH’nin sattığı beyaz ev eşyalarında ise bu oran %71. Bu rakam, Türkiye ortalamasının çok üstünde ve Türkiye’deki enerji verimli alet satışını yükselten bir sonuç. Aynı şekilde Türkiye’de satılan buzdolaplarının %40’ı A+ ve üzeri enerji verimli iken, BSH’nin sattığı beyaz ev eşyalarının %80’i A+ ve üzeri ürünlerden oluşuyor. 2011’de başka hiçbir ev aletleri üreticisi enerji verimli ev aleti satışlarında BSH kadar yüksek rakamlara ulaşamadı. Bu da bizi çok gururlandırıyor ve doğru yolda olduğumuzu gösteriyor” şeklinde konuştu.

Norbert Klein’ın verdiği bilgiye göre BSH, çevreyi korumak için yalnızca doğru ürünleri geliştirmekle yetinmiyor; BSH tesisleri üretim aşamasında da kaynakları azami seviyede korumaya özen gösteriyor. 20 yıl önce çevre koruma yönetimine standart bir yaklaşım belirleyen BSH’nin 2015 yılı için hedefi, ürünle doğrudan ilgili olmayan her türlü kaynak kullanımın %25 daha azaltmak. Klein, “Bu çerçevede çalışanlarımızdan robotlara, üretim hatlarımızdan yönetim sistemimize kadar operasyonların her unsurunun çevresel etkisi yeniden değerlendiriyoruz” dedi.

BSH Grubu’ndan her gün yeni bir patent başvurusu

BSH’nin başarısının temelinde Ar-Ge’ye verdiği önemin yattığını ifade eden Klein, “BSH Grubu’nun araştırma ve geliştirme yatırımları cirosunun %3,1’ini oluşturuyor. Bu yatırımlar sonucunda her gün bir patentten fazla başvuru yapabilecek kadar yenilik geliştirdik. 2011 yılında yaptığımız patent başvuru sayısı 421. Bu sayıyla uluslararası patent sıralamasında 31. sırada yer alıyoruz” dedi.

Türkiye’nin BSH Grubu’nun küresel Ar-Ge ağının önemli oyuncularından biri konumuna yükseldiğini dile getiren Klein, “Almanya ve Çin’den sonraki en önemli üçüncü ülkeyiz. Artık│ ürünleri Türkiye’de geliştiriyor, üretiyor ve tüm dünyaya ihraç ediyoruz” diye konuştu.

<<Geri